호주 워홀/ 여행 정보

반응형

 

 

 

 

집 계약 끝나고 키는 잘 받았나요? 키 받으면 이제 부동산과 거래는 거의 끝났다고 보시면 됩니다.

앞으로 부동산과 연락하는 이유는 좋지 않은 이유가 생기면 그때 연락하게됩니다.

(예를 들어 집 수도관이 막히거나, 카펫이 더러워지거나, 블라인더가 망가지거나, 에어컨이 고장 났을 경우 등)

최대한 부동산과 연락하지 않는 게 좋지만

집에 손상이 간 부분이 있다면 부동산에 미리 언급해서 고치는 게 좋습니다.

 

그럼 이제! 빈집에 물건을 채워 넣을 차례입니다.

신나게 이베이, 중고매장, 이케아 등등 물건을 구매 후 이사 일정에 맞춰 배송일을 선택하면 됩니다!

 

하지만 다들 이 부분에 대해서 그냥 지나치는 부분이 있는데요

그건 뭘까요???

 

 

 

 

1. 빌딩 매니저 연락처 교환하기.

- 대부분 계약 끝날 때쯤 부동산에서 빌딩 매니저 연락처를 넘겨줍니다. 이때 빌딩 매니저와 연락해서 집에 관련된 모든 정보를 얻어내야 합니다.

부동산 매니저는 계약이 끝나면 대부분 연락할 일이 없고 연락을 해도 대부분 답장이 느려 직접 해결하는 일이 많을 겁니다.

그리고 집에 관한 사항을 물어봐도 판매할 줄만 알지 매물의 세세한 부분까지 잘 모르기 때문에 빌딩 매니저에게 연락하라는 말만 들을 겁니다.

빌딩 매니저는 건물에 모든 전반적인 문제를 관리하는 사람으로써 만약에 쉐어를 할경우 빌딩매니저에게 걸리면 국물도없이 쫒겨나는경우가 많습니다. 그정도로 빌딩매니져 또한 건물에 대한 권한이 있기 때문에 문제없이 지내는 게 좋습니다.

빌딩 매니저와 연락하는 이유는 내가 너의 건물에 새로 들어오는 사람이라는 걸 알리기 위함입니다.

 

 

< 미리 물어보면 좋은 것들 >

- 수도관이 어디 있는지?

- 메일 박스는 어디 있는지?

- 택배는 따로 보관해주는 곳이 있는지?

- 전등 교체는 어떻게 하는지?

- 대미지가 간 부분이 있다면 어떻게 처리해야 되는지

- 빌딩에 연결되어있는 유틸리티는 무엇이 있는지?

 

.

* 저 또한 꼼꼼하게 확인했다고 생각했는데 빌딩 매니저 연락처를 확인을 못해서 부동산에 왜 안 보내주냐고 컴플레인 이메일을 보냈더니

분명히 보냈다고 다시 확인하라고 답변이 오더라고요. 어찌나 민망하던지...

 

 

 

 

2. 빌딩 엘리베이터 예약하기

- 입주일에 맞춰서 엘리베이터를 예약해야 하는데요. 가끔 예약 안 하고 이사해도 상관없다고 하시는 분들 종종 계시는데 꼭 예약하는 게 좋습니다. 빌딩 매니저에게 컨펌받지 않고 이사를 할 경우 본인이 만들지 않은 엘리베이터 대미지까지 배상해야 하는 경우가 있습니다.

 

 

3. 빌딩 엘리베이터 예약 조건 확인하기

- 빌딩 매니저에게 이메일을 보내면 예약하는 방법과 주의사항을 보내줄 겁니다. 양식이 있다면 양식 폼에 맞게 작성하면 되고, 양식이 따로 없다면 주의사항을 읽고 빌딩 매니저가 궁금해하는 부분에 답변을 해주면 됩니다.

 

< 예시 자료 >

 

Please read carefully the information supplied below, on how to undertake your move in or out and also on how to bring large items into the building after your move if additional items are arriving for you.- 요약 : 잘 읽어라

 

The information will assist you in your move as you are not permitted to bring any items through the foyer at all. All items are conveyed through thecar park to the 9 ndlevelnd (C9) for entry to the lift which will be placed on exclusive service for you. - 요약 : 너 이사할 때 짐 주차장 9층에 놔야 한다.

 

 

 

1. YOU MUST contact the Building Manager preferably via email on 0@naver.com.com.auor on 0000-000-000to arrange a booking time for your move in or out.We would recommend you do this prior to making any other arrangements or removalist bookings, as quite often there is a waiting list here.- 요약 : 너 이사하거나 짐 뺄 때 우리한테 연락해야 된다.

a) Moves are only permitted between 9.00am & 3.00 pmweekdays.weekdays The move must conclude at 3pm sharp or $55 per 30 minutes will becharged to your credit card.- 요약 : 저시간 넘어가면 너 추가 비용 내야 한다.

b) Moves are NOTpermitted on Weekends or Public Holidays. - 요약 : 공휴일은 나 쉬는 날! 나 쉬어야 되니까 일시 키지마

c) Only 1 booking for that day is permitted due to previous people taking too long - You will not be permitted to move unless a booking has been made. (It is advisable to have at least 7 days to book your move in case your first choice is not available).

d) There is only 1 move permitted in any one building, at any one time, to maintain access to lifts for other residents.

Notify all carriers and trades people that they MUST contact the Building Manager on arrival on site. Carriers must provide details of their Public Liability Insurance via email before the move. No insurance – no move.

Vehicles must not obstruct the car park entry at any stage of the move.

Furniture or goods carried by hand or on trolleys must not be brought through the entrance foyers. All goods to the towers are to be moved via the car park only. This is to ensure damage to the building is minimised.

During your scheduled time, the Building Manager will programme the lift, which will give your removalist exclusive use of that one lift. You must supply your removalist with an access swipe.

Moves into or out of St Elia, The Boyd or The Palladio are only allowed when the protective covers to the appropriate lift and entries have been fitted. Only Sant Elia residents can move goods through the front foyers due to access constraints and only with prior approval by the Building Manager. Other moves are via the car park, entrance on Caravel Lane.

To assist residents, the Committee have supplied a Ford 1 tonne tray utility that can be hired via the Building Manager to move items from street level to car park level 9 (C9) – please see the Building Manager for the fee to be paid. Availability is not assured. The vehicle cannot be taken from this building to any other site. Your car licence details will be required before the hire proceeds as well your credit card details. The Utility is NOT available to commercial serviced apartment operators moving goods at all.

Furniture or goods must not be stacked or placed against the lift doors, or fire doors, on any level.

After your move is completed, the Building Manager will inspect the vehicle, lifts, foyers and common areas for any damage.

Please note: Respective resident/s will be held responsible for damage to the common property.

- 요약 : 로비를 통해 짐을 이동하면 안 되고 꼭 9층 주차장에서 짐을 이동해야 된다. 주민들의 편의를 위해 엘리베이터는 한 개만 작동할 것이다. 도착하기 전에 너네는 나한테 연락해야 되고 너 나한테 문의해서 돈 내면 내가 짐 이동하는 거 도와줄 수 있어.

 

 

 

대충 요약했는데 보이시나요? 하하...

 

깐깐한 매니저는 위의 사항이 하나라도 지켜지지 않으면 이사를 못 시키게 하는 경우가 있더라고요.

다시 한번 강조해서 말씀드리지만 빌딩 매니저와 연락 없이 이삿짐을 이동하면 나중에 큰 불이익이 있을 수 있으니 조심하시기 바라요 ~!

 

다들 오늘도 좋은 하루 보내세요!

 

공유하기

facebook twitter kakaoTalk kakaostory naver band